وقتي يك اتاق نشيمن باريك و مستطيل شكل داريد كه در آن مشاجره كنيد ، در يك تخته تزئين گير نكنيد. فضاي بي دست و پا شكل خود را به يك اتاق افسانه اي تبديل كنيد كه هم كاربردي و هم از نظر زيبايي شناسي لذت بخش باشد. دكوراتورهاي حرفه اي از ترفندهاي متنوعي براي تجارت استفاده مي كنند تا فضايي براي زندگي فراهم كنند كه احساس جادارتر و هواي بيشتري داشته باشد - و همينطور مي توانيد. اتاق نشيمن باريك و مستطيل خود را به مكاني جذاب دعوت كنيد كه دوست داريد وقت خود را بگذرانيد.

ديوارها
از رنگ هاي ديواري تيره كه تمايل به ايجاد يك اتاق نشيمن باريك و مستطيلي دارند ، خودداري كنيد و گويي ديوارها روي شما تجاوز مي كنند. انتخاب رنگ هاي ديواري سبك - وانيل خامه اي سفيد و خامه اي ، به سختي بژ ، خاكستري روشن - براي جذابيت بيشتر به فضاي طولاني و باريك بپردازيد. يك رنگ ساتن رنگ را به جاي يك مات يا يك سطح مسطح انتخاب كنيد تا يك سطح بازتابي ديواري براي نور به وجود بياورد و از آن هوا احساس بازتر و مطبوع تري ايجاد كند.

پنجره ها
نور طبيعي بهترين دوست اتاق باريك و مستطيل است. اين فضا را روشن تر مي كند و باعث ايجاد توهم بصري از يك اتاق بزرگتر مي شود. اگر حريم خصوصي مسئله اي نيست ، پنجره ها را پرده بگذاريد تا نور طبيعي در داخل جريان يابد. از فيلم هاي خورشيدي در ويندوزهاي لخت استفاده كنيد تا از حريم شخصي محدود و محافظت در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش كه مي تواند مبلمان داخلي را محو كند. سايه هاي سلولي را كه مي توانيد از پايين يا پايين از بالا جمع كنيد ، نصب كنيد تا بخشي از يك پنجره را بپوشانيد. اين امر به شما امكان مي دهد حريم خصوصي خود را حفظ كنيد در حالي كه هنوز اجازه مي دهيد نور طبيعي فضاي زندگي بي نظير و بي نظير شما را نفوذ كند.

مبلمان
چيدمان مبلمان مي تواند در اتاق نشيمن باريك و مستطيل شكل تزئينات اساسي داشته باشد. با قرار دادن عاشقانه هاي پشت به پشت در مركز اتاق عمود بر ديواره هاي طولاني ، خط چشم را در يك فضاي طولاني و باريك بشكنيد. Loveseats ها كوتاه تر از مبل هاي استاندارد هستند و اين امكان را به وجود مي آورند كه پياده روي هاي گسترده اي بين يك ديوار و هر قسمت از يك محبت وجود داشته باشد. براي ايجاد دو ناحيه گفتگوي صميمي ، يك جفت صندلي را در مقابل هر محوطه قرار دهيد. يك ميز بزرگ عثماني يا قهوه در وسط هر گروه مبلمان قرار دهيد تا با عملكرد عملي با زيبايي بصري ازدواج كنيد. همچنين مي توانيد به جاي عشاير ، يك قسمت قفسه باز باز كنيد تا يك فضاي باريك و مستطيل شكل را به دو فضاي مجزا تقسيم كنيد بدون ايجاد يك ظاهر بسته. جداول لهجه با روكش هاي شيشه اي و پاهاي فلزي ظاهري سبك تر و سبك تر از قطعات چوبي جامد ارائه مي دهد.

تجهيزات جانبي
تعداد وسايل تزئيني موجود در اتاق نشيمن خود را محدود كنيد تا يك فضاي باريك و مستطيل شكل از ظاهر درهم و برهم و درهم و برهم نگه داشتن آن حفظ نشود. براي مثال ، يك يا دو نقاشي بوم بزرگ را انتخاب كنيد تا يك ديوار طولاني با افزايش علاقه بصري شكسته شود. برعكس ، تعداد زيادي عكس كوچك كه روي يك ديوار قرار داده شده است مي تواند به ظاهري شلوغ و شلوغ كمك كند. در انتهاي يك اتاق باريك ، يك آينه بزرگ در ديوار را آويزان كنيد تا فضاي بصري گسترش يابد. گروه هاي مبلمان را با گذاشتن فرش منطقه اي تحت هر چيدمان تعريف و جدا كنيد. يك گياه بزرگ گلدان مي تواند گوشه اي تنهايي را تشويق كند در حالي كه دو لوستر مي توانند به تقسيم بصري يك اتاق طولاني و باريك با روشنايي درخشان كمك كنند.